ارائه خدمات رایگان برای اسکان مهاجران در کانادا

ارائه خدمات رایگان برای اسکان مهاجران در کانادا

ارائه خدمات رایگان برای اسکان مهاجران در کانادا

خدمات دولتی برای اسکان کانادا به مهاجران تازه وارد به این کشور کمک بسیاری می نماید امَا هنوز تعداد زیادی از مهاجران نمی دانند چطور می توان از این خدمات بهره برد. حتی پیش از رسیدن به خاک کانادا، مهاجران می توانند از طریق اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) و وزارت مهاجرت کبک (MIFI) برای دسترسی به این خدمات اقدام نمایند.

گزارش IRCC نشان می دهد این خدمات می تواند واقعا به مهاجران کمک کند. براساس این گزارش که از تعداد 120897 نفر نظرخواهی شده است، تعداد 55370 از خدمات دولتی برای اسکان بهره می بردند. تقریبا تمامی این افراد معتقد بودند که این خدمات مفید بوده و به آنها در مسئله اسکان در کانادا کمک کرده است.

بخشی از موفقیت خدمات برای اسکان، زمان بندی آن است. برای مثال خدمات پیش از ورود به کانادا برای کسانی که این مرحله را گذرانده اند، سودمند نیست. حدود ۷۰ درصد از افرادی که خدمات برای اسکان را دریافت نکردند، گفتند که در مورد خدمات اطلاعی نداشتند و در بین کسانی که از این خدمات با خبر بوده اند، حدود یک چهارم گفتند که نمی‌دانند چگونه باید از آن‌ها استفاده کنند.

از سوی دیگر، اکثریت افرادی که اذعان داشتند مشکلی در دستیابی به این خدمات نداشته اند، از طریق خدمات ارجاع فدرال به این خدمات دست یافته اند.

چگونه قبل از ورود به کانادا خدمات برای اسکان را دریافت کنیم؟

خدمات برای اسکان توسط دولت در چند سطح تأمین می شود که حتی شما را قبل از ورود به کانادا کمک می کند. IRCC حدود  1260 عدد از این خدمات را در وب سایت خود دارد. این خدمات برای ساکنان دائمی (Permeant Residents) خارج از  کانادا می باشد، نه برای افرادی که به طور موقت خواستار مهاجرت هستند. IRCC خدماتی را در سطح فدرال ارائه می دهد که شما برای زندگی در کانادا به آن نیاز دارید. این خدمات اطلاعاتی درباره نحوه زندگی در کانادا، مراقبت های بهداشتی، مسکن و حمل و نقل هستند. همچنین آنها برحسب نیاز شما می توانند شما را به خدمات اجتماعی خاص تر ارجاع دهند.

همچنین IRCC فهرستی از خدمات برای دستیابی به موقعیت های شغلی در کانادا دارد. این خدمات منابع مختلف جهت پیدا کردن شغل، نوشتن رزومه و حتی منابع خاص مرتبط با صنعت در زمینه معماری، مهندسی، تجارت، فن آوری، اقتصاد، ساخت و ساز، پرستاری وغیره می باشد.

 

چگونه خدمات برای اسکان را در کانادا پیدا کنیم؟

در وب سایت IRCC ابزاری وجود دارد که به تازه واردان کمک می کند تا خدمات مشخص مورد نیاز خود را به راحتی پیدا کنند. امَا در این فهرست خدمات مرتبط با استان کبک لیست نشده است زیرا این استان سیستم مهاجرت خاص خود را دارا می باشد. با این حال یک صفحه اختصاصی برای این استان در ارتباط با اسکان ساکنین آینده آن وجود دارد.

کانادا چه نوع خدماتی برای اسکان ارائه می دهد؟

انواع مختلف خدمات ارائه شده را در شش گروه می توان دسته بندی کرد:

  1. خدمات پشتیبان (Support services) شامل مراقبت از کودکان، حمل و نقل، مترجمی و غیره می باشند. این سرویس ها برای کسانی که در دستیابی به برنامه های اسکان IRCC با موانع مواجهند، اهمیت دارد. بدون این سرویس ها، برخی افراد قادر به استفاده از خدمات برای اسکان نمی باشند.
  2. ارزیابی نیازها (Needs assessments) به مهاجران برای شناسایی اینکه برای اسکان به چه نوع خدماتی نیاز دارند و چگونه می توانند از این خدمات استفاده کنند، کمک می کند. در حال حاضر 23 درصد مهاجران از این خدمات بهره می برند IRCC معتقد است اگر افراد بیشتری از این خدمات استفاده کنند، به درک بهتری از نیاز تازه واردان خواهد رسید.
  3. خدمات اطلاعاتی (Information services) که اطلاعات لازم را برای متقاضیان IRCC فراهم می کنند. اگرچه اکثر کسانی که از خدمات اسکان استفاده می کنند از طریق دوستان و اطرافیان خود درباره آنها اطلاعات دریافت می کنند اما پس از آن دومین منبع مهم اطلاعاتی خود ارائه دهندگان خدمات اسکان هستند. با اینکه اینترنت بزرگترین منبع اطلاعاتی می باشد، اما کمترین استفاده را در جهت تأمین اطلاعات برای این افراد داشته است.
  4. آموزش زبان (Language training) به مهاجران کمک می کند که مهارت های زبان خود را افزایش دهند. IRCC بیشترین سهم از بودجه خود را به آموزش زبان اختصاص داده است زیرا زبان یک امر حیاتی برای موفقیت مهاجران در کانادا می باشد. یادگیری زبان نه تنها به یافتن شغل و برقراری ارتباط با افراد محلی کمک می کند بلکه برای اینکه واجد شرایط شهروندی (Citizenship) باشید باید حداقل تسلط بر زبان انگلیسی یا فرانسوی داشته باشید.
  5. خدمات استخدام (Employment services) به مهاجران کمک می کند تا برای اشتغال در کانادا آماده شوند. بعضی از این خدمات شامل موقعیت های شغلی، کارآموزی، صدور گواهینامه و مشاوره برای استخدامی می باشد.
  6. خدمات اجتماعی (Community services)که فرصت پیدا کردن دوستان و شرکت در فعالیت های محلی را فراهم می نماید. حدود 60 درصد از کسانی که از این خدمات بهره برده اند، دوستان نزدیک خود را از طریق سازمان های اجتماعی ملاقات کرده اند. اغلب این افراد در فعالیت های مذهبی، آموزشی، فرهنگی، ورزشی و تفریح شرکت کرده اند.

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی ستاره ها کلیک کنید!

ارائه خدمات رایگان برای اسکان مهاجران در کانادا ارائه خدمات رایگان برای اسکان مهاجران در کانادا
میانگین امتیاز 4 /5 از 3 کاربر

نویسنده

تیم تحریریه raazgo

تیم تحریریه raazgo

سازمان مشاوره ای مهاجرتی راز با بیش از 10 سال سابقه فعالیت در امور مهاجرت و با همکاری مجموعه‌ای از بهترین متخصصین مهاجرتی تشکیل شده است. این گروه با شبکه گسترده‌ای از مجموعه های مهاجرتی همکاری می‌کند و می‌تواند تمامی نیازهای شما را در زمینه مهاجرت برآورده کند. تمامی اعضای سازمان مهاجرتی راز اصول اخلاقی حرفه‌ای را با توجه به استانداردهای ‌این حرفه، به عنوان اصول اخلاقی خویش تلقی می‌کنند و رعایت آن را وظیفه همیشگی خود می‌دانند.

فرم درخواست مشاوره

نظرات (0)

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

مشاوره رایگان